Wetenschappelijke kennis over merken, marketing en communicatie

SWOCC In Gesprek: Wat als je medewerkers je sterkste merkdragers zijn?

In de eerste editie van SWOCC In Gesprek duiken we in employee advocacy. Communicatieonderzoeker Ellen Soens en praktijkexpert Ilse Weijland bespreken wat werkt, wat schuurt en wat écht nodig is om medewerkers te inspireren tot oprecht en blijvend merkambassadeurschap.

Lees meer

Vacature: Communicatiemedewerker

Houd jij van merken en communicatie? Heb jij een vlotte pen en een creatieve geest? Ben jij een organisatietalent? Dan is deze functie je op het lijf geschreven! Als communicatiemedewerker ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van effectieve communicatiestrategieën, het promoten van onze events, en het versterken van het merk SWOCC.

Lees meer

Waarom is de één gevoeliger voor reclame dan de ander?

Het Differential Susceptibility to Media Effects Model (DSMM) geeft inzicht in waarom consumenten verschillend reageren op merkcommunicatie. Volgens Peter Neijens is het “omvattend en toch elegant”. Het model laat zien hoe persoonskenmerken, ontwikkeling en sociale context samen bepalen hoe reclame wordt verwerkt – en welke effecten dat heeft op gedrag, houding en merkbeleving.

Lees meer

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.